26 Mart 2014

Bayan yanı


Ben küçük bir çocukken, bizim mahallede, bir erkek berberiyle bir nalbur dükkanının yanyana olduğu ve nalburun önündeki geniş kaldırıma atılmış üç dört taburede adamların şekilsizce tünediği  bir sokak vardı.Ordan geçerken annem adımlarını hızlandırır ben de nalburun kapısının önündeki ne idüğü belirsiz acaip şeylere bir türlü bakamazdım.Lise yıllarımda ben de aynı şekilde kıraathane veya tekel bayi önünden  geçerken mümkünse öteki kaldırımda yoluma devam eder oldum. Zaten o kadar öngörülü olmuştum ki bir sokağın köşesini döndüğümde o sokakta testesteron fazlası neredeyse tespit edip güzergahımı ona göre çiziyordum.

 

Kızlarda bu tarz öngörüler çok erken oluşmaya başlıyor. Kalabalık bir otobüste nasıl yolculuk yapacağını, kuyruk sallıyor imajı vermeden taksiciyle, marketçiyle nasıl selamlaşacağını kimse sana öğretmiyor. Ayarını iyi vermezsen ayakkabı dükkanındaki  jöleli tezgahtarın  burnunun dibine gireceğini  ve  canını sıkacağını sen kendin anlıyorsun. Vücut kıvrımlarımızı çok belli etmeyelim  ama babanne gibi de giyinmeyelim  diye düşünürken  antin kuntin hesaplarla kıvrımlaşıyor beyinlerimiz.

 

Ne olursa olsun yine de sadece hemcinslerimden kurulu bir hayatı düşünmek bile istemiyorum. Kahrolsun erkekler demiyorum ... Onların da içinde iyileri var J Ben birkaç tane tanıyorum.

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRbP2O6G2aVLYh0X0SSibN5JVFviJ0RLKpO_kmAjnhkD_v3nOcO9w

2 yorum:

Adsız dedi ki...

konuyla ilgili bir video gelsin o zaman.

http://www.mynet.com/video/erkek/istanbulda-kalcasina-kamera-takan-kizlar-dolasti-1444631/

Adsız dedi ki...

Geldiğimiz teknolojik noktada, insan ırkının devamını erkekler olmadan da sürdürebilecek durumdayız ama dünyada sadece kadınlar olsa açlık savaşlar falan yok olur muydu, Thatcher ve Çiller gibi örnekler istisna mı gibi soruların cevabını da bilemiyoruz. Yine de Churchill gibi muhteşem delilerin olmadığı bir dünya sıkıcı olurdu sanki. Kendimle çelişerek şunu da söyleyeyim, Tayyip Erdoğan yerine muhterem eşi Emine başbakan olsaydı, Türkiye ekşi suratlı ama daha eğlenceli bir yer olabilirdi.